دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

خستگی در جلسه آزمون

خستگی در جلسه آزمون
  مشاوره کنکور, مقالات   زمان مطالعه دقیقه  27 / 03 / 1397

خستگی در جلسه آزمون

داوطلبان عزیز، آیا برای شما پیش آمده که در ساعت انتهایی آزمون احساس خستگی زیادی داشته باشید به گونه ای که تصور ‌کنید دیگر فکرتان برای پاسخگویی به سوالات یاری نمی‌کند؟ چه کار باید کرد؟ چگونه می‌بایست بر این خستگی غلبه کرد؟ امروز قصد داریم درباره راهکارهایی که می‌توانند شما را در برابر این خستگی مقاوم‌تر کنند صحبت کنیم.

خوب بخوابید

خواب مناسب در شب آزمون بسیار حیاتی می‌باشد.داوطلبان عزیز، به هیچ وجه برای مطالعه در شب آزمون، بیدار نمانید.اشتباه نکنید! شاید تا صبح بیدار بمانید و به ظن خود بتوانید مثلا ۲ درس را به خوبی مطالعه کنید، اما مطمئن باشید که در جلسه آزمون توانایی شما جهت پاسخگویی به سوالات به حداقل ممکن می‌رسد , حس خستگی در جلسه آزمون را دارید.بنایراین برای خواندن دروس محدود، کل آزمون را از دست ندهید. ۶ الی ۷ ساعت خواب شب را همیشه در برنامه خود داشته باشید.

خستگی در جلسه آزمون
خستگی در جلسه آزمون

به نتیجه فکر کنید

اگر دفترچه عمومی را به خوبی پاسخ داده‌اید و نیمی از دفترچه اختصاصی را نیز پشت سر گذاشته اید، باید بدانید که فاصله زیادی تا انتهای راه باقی نمانده است. عزم خود را جزم کنید و قدم های آخر را نیز محکم بردارید تا بتوانید به نتیجه ای که برای آن زحمت کشیده اید و لایقش هستید برسید.

تمرین آزمون کنید

اگر در ساعات انتهایی آزمون احساس خستگی می‌کنید، بهترین راه برای شما، تمرین آزمون است. سعی کنید در هفته تست های دروس مختلف را در کنار هم قرار داده و یک آزمون ۲ الی ۴ ساعته از خود بگیرید. یادتان باشد که در هنگام آزمون باید همزمان هم خود را مدیریت کنید و هم ملزم باشید تا آخر آزمون در جای خود بنشینید. خیلی جای نگرانی وجود ندارد و میتوانید این حس خستگی در جلسه آزمون را از بین ببرید.

خستگی در جلسه آزمون
خستگی در جلسه آزمون

منبع: سنجش

 کانال تلگرام:       https://t.me/nokte_zist

آپارات ما :         aparat.com/dr.abolhasani

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    در این کتاب 90 صفحه‌ای به شما روش‌هایی را آموزش خواهم داد که بدون افزایش ساعت مطالعه، به رتبه و تراز بهتری برسید! اگر به دنبال قبولی پزشکی هستید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید...

    مشاهده