دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

زیست کنکور را چگونه بخوانیم؟

اصول کلی مطالعه زیست کنکور به سبک رتبه های برتر
  مطالب زیست کنکور, مقالات   زمان مطالعه دقیقه  05 / 07 / 1395

زیست کنکور را چگونه بخوانیم؟

ایتدا توصیه میکنم این فیلم را تا انتها ببینید. در این کلیپ به طور کلی نحوه مطالعه زیست کنکور را به زبان ساده توضیح داده‌ام:

 

زیست شناسی هم مانند سایر دروس کنکور سراسری، اصول و راهکارهای خاص خود را برای مطالعه دارد. با سخت‌تر شدن سوالات کنکور از سال ۹۰ به بعد، متاسفانه اکثر دانش‌آموزان به جای تصحیح نحوه مطالعه زیست کنکور خود، به کتاب‌هایی با حجم بسیار بالا روی آوردند که نتیجهٔ آن سردرگمی و فشار روحی بیشتر بوده است.

کتاب‌های حجیم کمک آموزشی اگر راهگشا بودند شما در حال خواندن این مقاله نبودید. در این مقاله سعی کردم نکاتی کوتاه و کاربردی راجع به نحوه  و اصول مطالعه زیست کنکور به شما بگویم. این نکات تقریباً وجه مشترک من و سایر دوستانم هست که در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی و دورقمی شده‌اند. برای رسیدن به قله موفقیت باید پله‌های آن را، از ابتدا تا انتها اصولی طی کنید و پرش نادرست به مرحله جلوتر سبب شکست شما می‌شود. به طور کلی مراحل و اصول کلی مطالعه زیست کنکور به صورت زیر است:

درک مفاهیم زیست کنکور:

این گام، اولین گام و شاید مهمترین گام است. در تجربه چند ساله‌ام در حوزه تدریس کنکور، متوجه شدم که اکثر دانش‌آموزان در این مرحله ضعف بسیار شدید دارند. مثلاً در هنگام حل تست ژنتیک متوجه می‌شدم که درصد بسیار بالایی مفاهیمی مانند الل، ژن و … را به درستی درک نکرده‌اند. همانگونه که برای ساختن یک ساختمان ابتدا باید اسکلت آن را درست و اصولی بنا کرد، برای یادگیری زیست نیز باید مفاهیم رو درست و طبقه بندی شده در ذهن خود جای دهید. برای بادگیری مفاهیم زیست می‌توانید از یک استاد خبره و با فیلم‌های مفهومی ما کمک بگیرید.

مطالعه کتاب درسی و درسنامه کنکوری مناسب:

در این مرحله شما باید همان مفاهیم را با دقت از روی متن کتاب مطالعه کنید که می‌تواند به شکل‌های مختلف باشد. اولین گام، مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی است. در مرحله دوم از درسنامه یک کمک آموزشی مناسب استفاده کنید.

حل تست زیست:

بعد ازمطالعه نوبت به تمرین و حل تست می‌رسد. تست‌های کنکور سراسری سال‌های قبل مهمترین منبع برای تست زنی هستند. شما باید تست‌های کنکور را بسیار دقیق، و گزینه به گزینه بررسی کنید و کلیشه‌های تکراری را در ذهن خود داشته باشید. کتاب نشر الگو، در پایان هر فصل تست‌های کنکور مربوط به همان فصل را به ترتیب سال جدا کرده است که کار شما را بسیار آسان کرده است. در فیلم‌های تست زنی ما نیز، سؤالات کنکور بسیار دقیق و موشکافانه و به صورت تکنیکی و استراتژیک بررسی شده است و منبع بسیار مناسبی برای افزایش درصد تست زنی شماست.

در اولویت دوم سؤالات آزمون سراسری سنجش و پس از آن گزینه دو و قلمچی باید پاسخ داده شوند. تست‌های تألیفی از دید من منبع مناسبی نیستند و اگر زمان مطالعه‌تان محدود از پاسخ دادن به آن پرهیز کنید

مرور زیست:

زیست درسی بسیار فرار است و شما باید مرور منظم و اصولی داشته باشید. به نظر من ساده‌ترین شیوه مرور، دنبال کردن آزمون‌های قلم چی است. برای مرور بهترین منبع کتاب درسی است و برای مرور تست، تست‌های کنکور سراسری سال‌های قبل است. برای مطالعه بیشتر به بر روی لینک زیر کلیک کنید و صوت زیر را حتما گوش دهید:

مرور زیست کنکور

فیش نویسی

در زیست شناسی مطالبی وجود دارند که بسیار فرار هستند و حتی با مرور هم به سرعت از ذهن شما پاک می‌شوند. توصیه من به شما استفاده از جعبه لایتنر و فیش نویسی برای یادگیری این مطالب است.

در آخر توصیه می‌کنم برای مطالعه‌ی مقاله‌ای بسیار کامل‌تر به لینک زیر مراجعه کنید:

صفر تا صد مطالعه زیست کنکور

زیست کنکور را چگونه بخوانیم؟

با آرزوی موفقیت، روح اله ابوالحسنی، رتبه برتر کنکور سال ۹۰

 کانال تلگرام:       https://t.me/nokte_zist

آپارات ما :         aparat.com/dr.abolhasani

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 نظر در “زیست کنکور را چگونه بخوانیم؟

      • روح اله ابوالحسنی می گوید :

        سلام خدمت شما
        ابتدا ۷ الی ۸ سال پزشکی عمومی هست
        بعد در کنکوری مجدد برای تخصص انتخاب رشته خواهید کرد.
        در حال حاضر سال آخر عمومی هستم

    1. پینگ بک: نکته زیست / آموزش نوین زیست شناسی کنکور

    2. پینگ بک: نکته زیست / آموزش نوین زیست شناسی کنکور

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    در این کتاب 90 صفحه‌ای به شما روش‌هایی را آموزش خواهم داد که بدون افزایش ساعت مطالعه، به رتبه و تراز بهتری برسید! اگر به دنبال قبولی پزشکی هستید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید...

    مشاهده