دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

مطالعه در ماه رمضان

مطالعه در ماه رمضان
  مشاوره کنکور, مقالات   زمان مطالعه دقیقه  02 / 03 / 1397

5

مطالعه در ماه رمضان

با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و مصادف بودن آن با فصل گرما و همچنین نزدیک شدن به برگزاری کنکور سراسری یکی از سوالاتی که برای داوطلبان مطرح می‌شود این است که با توجه به کارکرد ضعیف‌تر مغز در اثر گرسنگی و افت قند چگونه در ماه رمضان مطالعه کنیم؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط این ایام باعث کارکرد ضعیف مطالعاتی شما نشود و از برنامه مطالعاتی خود عقب نمانید.نکاتی در این خصوص برای شما ذکر می‌کنیم.

بهترین ساعت مطالعه در ماه رمضان

با توجه به اینکه کارکرد مغز در ساعت‌های اولیه روز بهتر است و از طرفی احساس گرسنگی کمتری دارید می‌توانید مطالعه را از ساعت های اولیه صبح یعنی حدود ۵ صبح شروع کنید و در ساعت های قبل از افطار که راندمان مطالعاتی ضعیف‌تری دارید و یا احساس خستگی می‌کنید استراحت کنید.

بهترین ساعت خواب در ماه رمضان

به این نکته توجه داشته باشید که بعد از ماه رمضان بازگشت ساعت خوابتان به حالت عادی دشوار است بنابراین بهتر است در ساعت بیولوژیکی بدنتان تغییر ایجاد نکنید.تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای خواب عمیق بین ساعات ۱۱ شب تا ۵ صبح رخ میدهد بنابراین بین ساعات ۲۲:۳۰ تا ۳:۳۰ بخوابید تا خواب عمیق نیز در این زمان داشته باشید.به این نکته نیز توجه کنید که بلافاصله پس از خوردن سحری از مطالعه کردن بپرهیزید.

نحوه مطالعه در ماه رمضان

همانطور که در ابتدا گفتیم بهتر است مطالعه خود را به ساعت‌های اولیه روز که احساس ضعف به شما غلبه نکرده است موکول کنید تا مطالعه مفیدی داشته باشید. از طرفی تست زدن انرژی کمتری نسبت به مطالعه از شما می‌گیرید بنابراین می‌توانید زمانی که احساس خستگی می‌کنید یا در ساعت های پایانی نزدیک به افطار به مطالعه تستی بپردازید.

دو نکته بسیار مهم

نخست اینکه در این ایام همانطور که گفتیم تغییر ساعت خواب و بیداری اصلا توصیه نمی‌شود.پایان ماه رمضان به لحاظ بازه‌ی زمانی بسیار به کنکور نزدیک است و امکان برگشت به عادت قبلی کم است. ضمن اینکه ما صبح روز کنکور باید سر حال باشیم نه اینکه برخلاف عادت و از روی اجبار از خواب بیدار شده باشیم. پس لطفا خیلی دقت داشته باشید که به هیچ وجه صبح ها را نخوابید و به هیچ وجه تا سحر بیدار نمانید.ریسک نکنید. شک نداشته باشید که بر هم زدن ترکیب صحیح برخی از  رفتارها خطرناک است.

و دوم، از تماشا کردن سریال‌های ماه رمضان خودداری کنید.توجه داشته باشید که اولویت را برنامه مطالعاتی خود قرار دهید و به اهداف خود بیندیشید.

شما سال‌های زیادی را پیش رو دارید.قطعا بهترین ها را تماشا خواهید کرد.

منبع:سنجش

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان, روح اله ابوالحسنی

 

 

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 نظر در “مطالعه در ماه رمضان

    1. Benyamin می گوید :

      تا الان اهدافی داشتم که فکر میکردم اولین باره قراره عملی بشه!ولی شما اولین کسی هستین که دقیقا رویاهای من رو به دست آورده.از مطالبتون واقعا ممنونم.امیدوارم کتابی تو این زمینه(یا مقالات همین سایتتون)منتشر کنید تا کنکوری ها بیشتر باهاتون آشنا بشن.

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    اگر می‌خواهید زیست کنکور را فراموش نکنید، استفاده از فلش کارت‌های زیست با جعبه لایتنر، بهترین و سریع‌ترین راه حل ممکن است.

    مشاهده