دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

لایه های یادگیری

لایه های یادگیری
  مشاوره کنکور, مقالات   زمان مطالعه دقیقه  02 / 07 / 1395

لایه های یادگیری

استورات برند در سال ۱۹۹۴ در کتاب ساختمان ها چطور یاد می­گیرند، تئوری لایه های یادگیری را مطرح کرد. ایشان یادگیری را به ایجاد تغییرات در یک ساختمان تشبیه کرده‌اند. در یک ساختمان اجزایی وجود دارد مانند پی ساختمان که ممکن است ۲۰۰ سال یکبار هم تغییر نکنند و اجزایی مانند ستون که ممکن است هر ۵۰ سال یکبار تغییر کنند و اجزایی مانند یک برگه کاغذ وجود دارد که ممکن است عمر آن فقط چند ساعت باشد. یادگیری انسان نیز بر اساس این تئوری سه لایه دارد:

  1. اطلاعات که سطحی‌ترین لایه است
  2. مهارت­ها و نگرش ها
  3. فرهنگ، ارزش­ها و شخصیت که عمیق ترین لایه است.

تغییر فرهنگ و ارزش‌های یک فرد در مدت کوتاه مانند تعویض پی یک ساختمان در عرض چند ساعت کاری غیرممکن است. تغییر نگرش و مهارت افراد نیز فرایندی زمان‌بر است و حداقل نیاز به چند ماه زمان دارد. آموزش‌های کوتاه و فشرده مانند همایش‌های جمع‌بندی و اردوی نوروزی، صرفاً اطلاعات (سطحی‌ترین لایه) شمارا تغییر می‌دهد نه مهارت‌ها و نگرش شمارا. حتی اگر بعد از یک همایش همه افراد با نگرشی متفاوت از سالن خارج شوند بعد از چند روز دوباره به حالت عادی خود برمی‌گردند.

تحول شخصیتی و نگرشی شما در عرض یک جلسه یا مثلاً دو هفته، افسانه‌ای بیش نیست و من برای آنکه بتوانم نگرش شمارا تغییر دهم تا بتوانید مانند یک رتبه برتر و یک فرد موفق در زمینه ­ی کنکور فکر کنید نیاز به حداقل ده هفته زمان دارد. بسیار خوشحالم افرادی که چندین ماه کانال ما را مرتب دنبال کرده‌اند، دچار تغییر در نگرش و مهارت شده‌اند. البته تغییر ارزش‌ها و شخصیت فرایندی است که نیاز به چند سال زمان دارد و مثلاً محیطی مثل دانشگاه یا مدرسه توانایی تغییر آن را دارد.

برای عضویت در کانال تلگرام ما، کلیک کنید

دوستدار شما عزیزان، روح اله ابوالحسنی

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 نظر در “لایه های یادگیری

    1. سارا می گوید :

      سلام .من خرمشهری ام.
      اینجا حتی یه کتابخونه عمومی هم نداره ک چهارتا کتاب تست بشه ازش امانت گرفت امکانات محدوده وهمه چی گرونه ولی با این حال من عاشق پزشکی ام و یه روزی بدستش میارم درسته دستم خالیه اما وجود ادمایی مثل شما ب ماانگیزه میده اینکه من تو محصولاتتون دیدم ۳۰ درصد تخفیف دادین ب مناطق ۳ واقعا خوشحال شدم بااینکه ۷۰ درصدش بازم برا منی ک خودم کار میکنم خیلیه اما واقعا مرام و معرفت بخرج دادین بی نهایت ازتون سپاس گزارم بابت مقالات ویدئو ها و ویس هایی ک بر خلاف خیلیها رایگان دراختیارمون گذاشتین …

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    در این کتاب 90 صفحه‌ای به شما روش‌هایی را آموزش خواهم داد که بدون افزایش ساعت مطالعه، به رتبه و تراز بهتری برسید! اگر به دنبال قبولی پزشکی هستید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید...

    مشاهده