دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

جزوه کنکوری بهتر است یا کتاب کمک آموزشی؟

جزوه کنکوری زیست کتاب کمک آموزشی
  مشاوره کنکور, مطالب زیست کنکور   زمان مطالعه دقیقه  28 / 03 / 1397

جزوه کنکوری بهتر است یا کتاب کمک آموزشی؟

 

بسیاری از دانش آموزان ذهنیت بسیار خاصی نسبت به جزوه دارند و آن را یک گنج فوق العاده ارزشمند می‌دانند! و برای بدست آوردن  و خریدن جزوه هزینه های زیادی می‌پردازند.

تفاوت میان جزوه و کتاب کمک آموزشی

همانطور که می‌دانیم، مطالب کتاب کمک آموزشی دارای یک نظم خاص، صفحه آرایی منظم و…  در نهایت یک محصول آموزشی حرفه‌ای و کامل می‌باشد. به طور کلی کتاب کمک آموزشی از نظر محتوا و نگارش بسیار قوی تر از جزوه است.

در سالی که کنکور داشتم، در درس فیزیک کتاب گاج سفید (نقره‌ای الان!) بهترین منبع بود.این کتاب دارای درس نامه ها و پاسخ نامه های تشریحی کاملی است. بنابراین با یک قیمت مناسب میتوانید یک محتوای طبقه بندی شده و کارامد را تهیه کنید. در حال حاضر هم به اعتقاد من و بسیاری از همکاران، کتاب سیر تا پیاز گاج و گاج نقره‌ای قوی‌ترین منبع متنی برای مطالعه فیزیک کنکور است.

بسیاری از شما عزیزان این سوال را از ما پرسیده اید که چرا جزوه نداریم؟ باید عرض کنم که توصیه من به دانش اموزان نظام قدیم همیشه این بوده نشر الگو را تهیه کنید چون دارای درسنامه های خوب ، تست های سراسری همراه با پاسخ تشریحی نسبتا خوب است. تنها جزوه‌ای که من تولید کردم، جزوه کم حجم ستارگان تست زنی می‌باشد و اگر محتوای این جزوه در بازار کنکور مشابهی داشت آن را هم تولید نمی‌کردم!

من هم در سالی که کنکور دادم با اینکه کتاب‌های کمک آموزشی بسیار ضعیف‌تر از امروز بود، از هیچ جزوه زیست کنکوری استفاده نکردم!

کتاب درسی

به عنوان مثال در مورد درس دین و زندگی، خود کتاب منبعی فوق العاده مهم است و کتاب کمک اموزشی نقش خیلی کمرنگی دارد.در مورد زیست هم، کتاب درسی و درسنامه های کتاب‌های کمک آموزشی مفید می‌باشد و جزوه هم در بعضی موارد استثنایی میتواند مفید واقع شود. در کل برای درس زیست سراغ جزوه نروید، بلکه فقط از کتاب درسی، کتاب های کمک آموزشی معتبر و فیلم‌های آموزشی مناسب استفاده کنید.

جزوه، کتاب آموزشی یا کتاب کمک درسی؟

دوستدار شما، روح اله ابوالحسنی

برای مطالعه مقاله بودجه بندی سوالات زیست کنکور کلیک کنید.

برای مطالعه اصول کلی مطالعه زیست کنکور به سبک رتبه‌های برتر کلیک کنید

 کانال تلگرام:       https://t.me/nokte_zist

آپارات ما :         aparat.com/dr.abolhasani

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک نظر در “جزوه کنکوری بهتر است یا کتاب کمک آموزشی؟

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    اگر می‌خواهید حفظیات شیمی کنکور را فراموش نکنید، استفاده از فلش کارت‌های شیمی با جعبه لایتنر، بهترین و سریع‌ترین راه حل ممکن است.

    مشاهده