تغذیه قبل از آزمون
تغذیه قبل از آزمون
1 امتیاز 5 ستاره (100%)

تغذیه قبل از آزمون
۱ امتیاز ۵ ستاره (۱۰۰%)

🖊طی تحقیقاتی که در مورد تغذیه قبل از آزمون انجام گرفته است نتایج زیر در این مورد قابل اهمیت است:

 

شام قبل از کنکور:🍱

 

شام قبل از کنکور به هیچ‌وجه نباید غذای حجیم، پرکالری و سرخ‌کردنی باشد زیرا باعث اختلال در خواب شده و استرس‌زا میباشد.😐

بهترین شام یک وعده غذایی معمول و سبک حدود ۵۰۰ کیلوکالری است که باعث ایجاد آرامش در فرد می‌شود.

استفاده از غذاهای نشاسته‌دار مانند نان، برنج و ماکارونی بر بهبود و ارتقا کیفیت خواب، تاثیر بسزایی دارد.🛌🏻

برای مقابله با استرس شب آزمون، برخی از سبزیجات مانند ریحان، نعنا، کاهو و یا میوه هایی مانند سیب مفید می باشند.🍎🥬🥗

 

🍽صبحانه صبح کنکور:

 

بهترین وعده صبحانه برای روز کنکور، نان🍞 و عسل 🍯و یا نان و پنیر و خرما (یا گردو) است زیرا که این مواد حاوی درصد بالایی از پروتئین و فیبر هستند.

استفاده از عسل موجب کاهش میزان استرس و اضطراب می‌شود.

 

گردو به علت مقدار بالای انرژی و فسفر می‌تواند بسیار مفید باشد، همچنین سایر مغزها مانند پسته و بادام نیز برای بی اشتهایی روز آزمون مثمر ثمر است.

 

❌با توجه به اینکه درصد زیادی از ایرانی‌ها مشکل عدم‌تحمل لاکتوز شیر را دارند نوشیدن شیر، شیرموز، شیر کاکائو و… مناسب نیست زیرا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود!

همچنین کارشناسان تغذیه به داوطلبان توصیه می‌کنند درصورتی که دچار استرس و اضطراب بسیاری هستند و نمی‌توانند صبحانه مفصلی میل کنند، از خوردنی‌هایی مانند؛ موز🍌 و کشمش🍇 استفاده کنند.

مشاهده
آیا درس خواندن از مهر ماه دیر است؟

 

🖋 با آرزوی موفقیت، عباس امینی، مشاور کنکور

 

مقالات پیشنهادی:

۵ اشتباه مهلک در یک هفته مانده به کنکور

ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور

 

برای دریافت مطالب مشاوره ای بیشتر در کانال تلگرام مشاوره و کانال تلگرام زیست ما نیز عضو شوید

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

روح اله ابوالحسنی

همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن

جدیدترین محصولات