دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

بهبود شرایط حاکم بر آزمون

بهبود شرایط حاکم بر ازمون
  مشاوره کنکور, مقالات   زمان مطالعه دقیقه  22 / 03 / 1397

5

بهبود شرایط حاکم بر آزمون

بخش اول: قبل از آزمون

همانطور که قول داده بودیم، در چند مقاله به توضیح در خصوص بهبود شرایطی می‌پردازیم که مانع عملکرد موثر شما عزیزان در جلسه آزمون می‌شوند. امید است که با توجه به موارد بیان شده، بتوانید بر شرایط آزمون به خوبی مسلط شوید. در قدم اول، به ذکر نکاتی که لازم است قبل از آزمون به آنها توجه کنید میپردازیم.

در گام اول، خود را به خوبی برای روبرو شدن با هر آزمونی( آسان یا سخت) آماده کنید.

داوطلبی که دروس خود را به خوبی مطالعه کرده و تست کافی نیز زده است، با قدرت تمام آماده است تا توانایی اش را به رخ آزمون بکشد. پس با برنامه ریزی مناسب، آمادگی علمی خود را قبل از آزمون به بیشترین سطح ممکن برسانید.

حین مطالعه دروس خود، سعی کنید همانند طراح سوال بیندیشید، به نکات موجود در هر درس توجه داشته باشید، برای هر مطلبی که فرا می‌گیرید در ذهن خودتان یک سوال طراحی کنید، تله های آموزشی را قبل از آزمون شناسایی کنید و راهکار مناسب را برای نیفتادن در آنها پیدا کنید.

تست زیاد بزنید. پس از یادگیری درس، از خودتان آزمون تستی بگیرید. ابتدا با زمانی بیشتر و پس از اینکه به مطلب تسلط نسبی پیدا کردید، در زمان استاندارد برای هر درس آزمون دهید. در آزمون تستی که از خودتان میگیرید، دقیقا مانند یک آزمون رسمی رفتار کنید و به زمان خود مقید باشید. در انتها نیز، آزمون خود را تحلیل کنید.

به مطالبی که دائم فراموش می‌کنید، به بی دقتی ها و به اشتباهات محاسباتی خود توجه کنید. آنها را در مطالعه و آزمون های شخصی خود شناسایی کنید و سعی کنید با تمرین زیاد از تکرار آنها در آزمون‌های اصلی جلوگیری کنید.

در حین حل مسائل، خود را به رسیدن به جواب آخر ملزم کنید. برخی از داوطلبان تصور می‌کنند که حل مسائل مشابه کمکی به آنها نمی‌کند و به محض دیدن سوال مشابه در یک مجموعه سوال، آن را ناتمام می‌گذارند. در صورتی که یکی از فواید حل سوالات مشابه، جا افتادن مطلب و نیز بالا بردن دقت محاسبات و سرعت شماست. پس به راحتی این فرصت را از دست ندهید.

از پرداختن به مواردی که باعث می‌شوند شما در جلسه ازمون سرحال نباشید، اکیدا خودداری کنید.

از گوش سپردن به صحبت‌های ناامید کننده اطرافیان به ویژه در شب آزمون پرهیز کنید.

داوطلبان عزیز، خواب مناسب در شب آزمون بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. بسته به نیاز بدن، بین ۶ تا ۷ ساعت خواب شب برای بدن شما ضروری می‌باشد. لطفا این موضوع را جدی بگیرید و به هیچ وجه، برای مطالعه دروس باقیمانده خود در شب آزمون بیدار نمانید.

صبحانه را جدی بگیرید. مغز انسان جهت ادامه فعالیت، علاوه بر دانش علمی، به سوخت هم نیاز دارد. با خوردن صبحانه ای مغذی، قبل از آزمون سوخت گیری نمایید. سعی کنید خوراکی های لازم ( هر چند زیاد) نیز در جلسه آزمون به همراه داشته باشید تا در صورت احساس خستگی و علی الخصوصبی حوصلگی آنها را مصرف کنید.

تمهیدات لازم برای آزمون را از شب قبل فراهم کنید.

دو عدد مداد نرم،پاک کن، ساعت،کارت ورود به جلسه و سایر وسایل شخصی ضروری (نظیر عینک) را به همرا داشته باشید تا با امکانات در جلسه آزمون حاضر شوید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که استفاده از وسایل سایر داوطلبان در آزمون مجاز نمی‎باشد. آدرس حوزه امتحانی و نحوه رسیدن خود به آن و نیز زمان حدودی لازم چهت پیمایش مسیر را از شب قبل بررسی کنید تا بتوانید در موعد مقرر قبل از آزمون به راحتی به حوزه امتحانی برسید.

به توانایی های خود باور داشته باشید.

کسی که باور دارد می‌تواند، قطعا بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارد. باور داشته باشید که شما می‌توانید به بهترین شکل از عهده آزمون بربیایید. قبل از آزمون برای موفقیت بیشتر، تلاش کنید و یقین داشته باشید کسی که تلاش میکند ثمره کار خود را خواهد دید.

منبع: سنجش

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    میانگین امتیاز این مطلب 5 است .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 نظر در “بهبود شرایط حاکم بر آزمون

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    اگر می‌خواهید حفظیات شیمی کنکور را فراموش نکنید، استفاده از فلش کارت‌های شیمی با جعبه لایتنر، بهترین و سریع‌ترین راه حل ممکن است.

    مشاهده