دانلود پادکست (فایل صوتی) رایگان زیست شناسی کنکور دانلود رایگان

افزایش انگیزه در کنکور

افزایش انگیزه در کنکور
  مشاوره کنکور, مقالات   زمان مطالعه دقیقه  29 / 03 / 1397

افزایش انگیزه در کنکور

 

بسیاری از شما دانش آموزان سئوال می‌پرسند که چه چیزی باعث شده این همه سال متمادی و بدون وقفه به تحصیل ادامه دهید؟

انگیزه در همایش‌های انگیزشی به وجود نمی آید و احساسی که بعد از خروج از چنین همایش‌هایی دارید، یک احساس خیلی زود گذر است و بعد از مدت کوتاهی حس انگیزه را از دست می‌دهید. در دنیا تجارتی به نام رویافروشی نام دارد که در آن توهم یک موفقیت را به شما می‌فروشند و بعد از نتیجه نگرفتن، دچار احساس سرخوردگی می‌شوید!

انگیزه واقعی چیست؟

انگیزه واقعی همان چیزی است که هر روز شما را از خواب بلند می‌کند و سرپا نگه می‌دارد و نه تنها در کنکور بلکه در زندگی شخصی، کار و … باید بتوانید بدون وقفه تلاش کنید.

انگیزه شما از درس خواندن چیست؟

تعدادی از شما می‌گویید که درس می‌خوانم تا در رشته خوبی قبول شوم اما انگیزه واقعی شما پذیرفته شدن در رشته پزشکی نیست! و این یک لایه سطحی از انگیزه شما می‌باشد، اما در لایه عمقی ذهنتان چه افکاری دارید؟ بسیاری از شما حس حسادت و رقابت نسبت به دوستان و فامیلتان دارید و دوست دارید نسبت به آنها برتر باشید.

یک مثال ملموس‌تر بزنم؛ انگیزه اصلی بسیاری از افراد برای کسب درآمد، به دست آوردن پول نیست! مثلا عده‌ای به دنبال پول هستند تا یک ماشین گران‌قیمت بخرند و آن را به رخ فامیل و دوستانشان بکشند! یا مثلا انگیزه خرید گوشی آیفون برای خیلی از افراد، صرفا امکانات آن نیست، بلکه احساس برتر بودن فرد نسبت به دوستانش است.

بنده هم در سالی که کنکور داشتم با اینکه اصلا از پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و … اطلاعی نداشتم ولی دوست داشتم نسبت به دوستان و همکلاسی هایم برتر باشم. شاید کل انگیزه من، آزمون‌های قلم‌چی بود تا بتوانم بالاترین تراز را نسبت به دوستانم کسب کنم. وقتی شنبه صبح به مدرسه می‌رفتم و برتری خودم را نسبت به بقیه می‌دیدم، همان حس غرور برای من بزرگترین انگیزه بود.

بعد از اعلام نتیجه کنکور از کلاس ۱۴ نفری ما ،۱۱ نفر با وجود اینکه حس رقابت شدیدی بهم داشتیم، پزشکی و دندانپزشکی سراسری قبول شدیم.

افزایش انگیزه در کنکور
افزایش انگیزه در کنکور

چگونه انگیزه را به وجود بیاوریم؟

ابتدا در یک آزمون شرکت کنید ، وارد یک رقابت شوید و هدف گذاری کنید و به مقایسه خود با افرادی که نسبت به آنها حس رقابت و حسادت دارید، بپردازید.

حتی از روی اجبار  شروع به درس خواندن کنید.در ابتدا نتیجه نمی‌گیرید، چند ماه طول می‌کشد تا به تدریج نتیجه بگیرید. بعد از این مرحله پیشرفت تحصیلی آغاز می‌شود و ناخودآگاه انگیزه ای قوی در ذهنتان آغاز می‌شود و هر روز صبح را به عشق اینکه در آزمون بعدی بهتر خواهم شد از خواب بیدار می‌شوید.

فرق بین افراد موفق و ناموفق در صبر است.این افراد دنبال نتیجه‌ی لحظه ای نیستند. روز های سخت را بایستی تحمل کنید و بعد از ۱ الی ۳ ماه نتیجه آزمون را می‌بینید به شرطی که اصولی درس بخوانید و مطالعه کنید و به نحوی انگیزه در کنکور در درونتان به وجود می آید که اصلا نمی‌توانید تا روز کنکور دست از تلاش کردن بردارید.

آزمون دادن را هیچ وقت رها نکنید، بر اساس تجربه من افرادی که از آزمون فراری هستند در واقع از واقعیت و شکست فراری هستند.

دوستدار شما، روح اله ابوالحسنی

 کانال تلگرام:       https://t.me/nokte_zist

آپارات ما          aparat.com/dr.abolhasani

    روح اله ابوالحسنی

    همیشه آرزو داشتم بعد از کنکور، رازهای موفقیتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، آن آرزو اکنون «نکته زیست» نام دارد...

    درباره این مطلب نظر دهید !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 نظر در “افزایش انگیزه در کنکور

    1. پینگ بک: نکته زیست / آموزش نوین زیست شناسی کنکور

    پرفروش‌ترین محصولات

    محصولاتی که بهترین بازخورد را داشته‌اند

    پیشنهاد ‌‌ امروز

    اگر می‌خواهید زیست کنکور را فراموش نکنید، استفاده از فلش کارت‌های زیست با جعبه لایتنر، بهترین و سریع‌ترین راه حل ممکن است.

    مشاهده